Centropa magazín

Management firem

„Prodám nás“ – Co vědět před prodejem firmy

Prodej firmy je složitá záležitost a každý manažer nebo majitel se snaží firmu vést tak, aby k této záležitosti nemuselo dojít. Bohužel ani to největší úsilí někdy nestačí a na prodej dojde. Proto je dobré, aby každý ve vedoucí pozici věděl, co takový prodej obnáší.

Prodej firem

Pro přehlednost si rozdělíme informace na několik částí. Probereme vše od toho, jak poznat, že je možná čas firmu prodat, přes správný způsob výběru firmy a na konci si možná představíme jednu ze společností, které se tímto oborem na českém trhu zabývají.

Jak poznat, že je čas prodat firmu

Pro jednoduchost můžeme důvody pro prodej firem rozdělit na osobní a firemní. Ty osobní se vážou přímo na majitele, nebo na člověka ve vedoucí zastupující funkci. Osobní problémy jsou často vázány na čas, který člověk ve firmě stráví. Pokud někdo, kdo založil firmu před třiceti lety, vede firmu ještě v současnosti, může na sobě pozorovat známky vyčerpání. To je docela pochopitelné, snad každý si během svého pracovního života říkal, jestli třeba není čas na změnu, protože jej stávající práce už nenaplňuje. Ve vedoucích pozicích je ale odchod mnohokrát těžší než než v těch obyčejných a často musí dojít k prodeji celé firmy. Tím se dostáváme k dalšímu osobnímu důvodu prodeje, kterým je chybějící nástupce vedoucího. Samozřejmě nesmíme zapomenout ani na zdravotní problémy, které jsou také častým důvodem pro prodej. Mezi firemní důvody patří často dlouhodobý pokles obratu, nebo úplný bankrot. Dále sem ale můžeme zařadit i stagnaci firmy, která se může odvíjet od vyčerpaného vedoucího, který může odmítat změnu.

Jak vybrat správného zprostředkovatele prodeje

Tímto se dostáváme k jedné z nejsložitějších částí celého prodeje. Prodej firmy není jednoduchá záležitost a pro váš vlastní zájem doporučujeme, abyste si pořádně rozmysleli, jakou společnost si pro prodej vyberete. Existuje jich spousta a často se orientují na specifické odvětví, protože se od sebe v oblasti prodeje v mnohém liší. Při výběru zprostředkovatele dbejte na minulé reference. Zjistěte si, jak takový prodej běžně probíhá a zda vám zprostředkovatel nabízí i služby po uskutečnění prodeje (prodejem totiž často starosti nekončí). Také se ujistěte, že je daná firma diskrétní a informace o průběhu prodeje nesděluje jen tak každému. 

Náš tip

Pokud zrovna přemýšlíte o tom, že prodej firmy je ve vaší situaci ta správná volba, zkuste kontaktovat společnost Parite PRO. Jedná o společnost s patnácti lety zkušeností s prodejem ziskových firem. Na schůzce s vámi proberou veškeré důležité informace a vypracují pro vás postup na míru. Poté najdou ideálního kupce a vyřeší za vás veškeré náležitosti prodeje. Jakou součást spolupráce nabízejí služby i po prodeji, jako jsou například správa majetku nebo pomoc s investicemi.

Prodej firem

 

 

Štítky: postup prodeje firmy jak prodat firmu prodej zavedených firem prodej ziskových firem chci prodat firmu jak výhodně prodat firmu

Přidat komentář


Nejnovější články z této kategorie

„Prodám nás“ – Co vědět před prodejem firmy

Prodej firmy je složitá záležitost a každý manažer nebo majitel se snaží firmu vést tak, aby k této záležitosti nemuselo dojít. Bohužel ani to největší úsilí někdy nestačí a na prodej dojde. Proto je dobré, aby každý ve vedoucí pozici věděl, co takový prodej obnáší.

Prodej firem

Číst

Co dělat, když firma stagnuje

Stagnace nemusí znamenat katastrofu. Prostě si vaše firma dala chvilku pauzu. Ale vám klesají zisky a zaměstnanci jsou demotivovaní. Co s tím?

Číst

Buďte vidět jak offline, tak online

 

 

Abyste získali pozornost potenciálních zákazníků, tak musíte být prostě vidět. A k tomu abyste byli vidět, tak musíte vykonávat kroky, které vám se zviditelněním výrazně pomůžou. Možností je v dnešní době přehršel. Přesto spousta lidí, firem a podnikatelů si pořád neví rady. Těch možností a všemožných forem propagací je totiž tolik, že se v nich zkrátka a jednoduše ztratíte. Nevíte jak a kde začít a nakonec se v tom ztratíte tak, že vlastně skončíte na úplném začátku.

Číst

Centropa magazín
Svět firemních budov