Centropa magazín

Management firem

Co dělat, když firma stagnuje

Stagnace nemusí znamenat katastrofu. Prostě si vaše firma dala chvilku pauzu. Ale vám klesají zisky a zaměstnanci jsou demotivovaní. Co s tím?

Často bývá problém na straně majitele firmy. Většinou z toho důvodů, že není ochoten si problém přiznat, takže dělá, jako by se nic nedělo a firma mu pomalu upadá jak z výrobního, tak personálního hlediska. První krok k vyřešení problému je uvědomění si, že problém máte. Zkuste rozhovor s manažery nebo i řadovými zaměstnanci. Zjistěte, jak se jim daří pracovně i osobně. I z běžných rozhovorů můžete zjistit mnoho cenných informací, které by mohly potenciálně firmu ochránit před úpadkem. Jaké jsou spolehlivé ukazatele toho, že se u vás vyvíjí problém?

Prvním ukazatelem je atmosféra ve firmě. Firemní kultura upadá do pozadí, zaměstnanci pracují jenom proto, že musí. Při práci se sází na jistoty, nad procesy se nepřemýšlí. A k tomu navíc neochota cokoliv měnit. Toto se později projeví na finanční situaci firmy. Obrat začne stagnovat a postupně klesat, fixní náklady se zvýší a investoři ztratí zájem o to, vám pomáhat. Nakonec se to projeví i na vás, jako na vedoucím. Ochota vést firmu dál vás opustí a uspokojení z vykonávané práce se začne zmenšovat.

Problém s vedením firmy můžete vyřešit s pomocí profesionálních společností, které se právě tímto problémem zabývají. Mezi ně patří například JIP Pro Firmy. Je to uskupení specialistů v oboru, kteří vám přímo ve vaší firmě pomohou překonat situace, jako je krize růstu firmy. To vše se zárukou platby až v případě spokojenosti s výsledkem. Spolupráce začíná osobním setkáním a analýzou firmy. Následuje stanovení postupu řešení problému a jeho naplnění. S JIP navíc nezískáte pouze potřebný upgrade, ale také spolehlivého partnera na dlouhá léta.

Přidat komentář


Nejnovější články z této kategorie

„Prodám nás“ – Co vědět před prodejem firmy

Prodej firmy je složitá záležitost a každý manažer nebo majitel se snaží firmu vést tak, aby k této záležitosti nemuselo dojít. Bohužel ani to největší úsilí někdy nestačí a na prodej dojde. Proto je dobré, aby každý ve vedoucí pozici věděl, co takový prodej obnáší.

Prodej firem

Číst

Co dělat, když firma stagnuje

Stagnace nemusí znamenat katastrofu. Prostě si vaše firma dala chvilku pauzu. Ale vám klesají zisky a zaměstnanci jsou demotivovaní. Co s tím?

Číst

Buďte vidět jak offline, tak online

 

 

Abyste získali pozornost potenciálních zákazníků, tak musíte být prostě vidět. A k tomu abyste byli vidět, tak musíte vykonávat kroky, které vám se zviditelněním výrazně pomůžou. Možností je v dnešní době přehršel. Přesto spousta lidí, firem a podnikatelů si pořád neví rady. Těch možností a všemožných forem propagací je totiž tolik, že se v nich zkrátka a jednoduše ztratíte. Nevíte jak a kde začít a nakonec se v tom ztratíte tak, že vlastně skončíte na úplném začátku.

Číst

Centropa magazín
Svět firemních budov