Centropa magazín

Management firem

Co dělat, když firma stagnuje

Stagnace nemusí znamenat katastrofu. Prostě si vaše firma dala chvilku pauzu. Ale vám klesají zisky a zaměstnanci jsou demotivovaní. Co s tím?

Často bývá problém na straně majitele firmy. Většinou z toho důvodů, že není ochoten si problém přiznat, takže dělá, jako by se nic nedělo a firma mu pomalu upadá jak z výrobního, tak personálního hlediska. První krok k vyřešení problému je uvědomění si, že problém máte. Zkuste rozhovor s manažery nebo i řadovými zaměstnanci. Zjistěte, jak se jim daří pracovně i osobně. I z běžných rozhovorů můžete zjistit mnoho cenných informací, které by mohly potenciálně firmu ochránit před úpadkem. Jaké jsou spolehlivé ukazatele toho, že se u vás vyvíjí problém?

Prvním ukazatelem je atmosféra ve firmě. Firemní kultura upadá do pozadí, zaměstnanci pracují jenom proto, že musí. Při práci se sází na jistoty, nad procesy se nepřemýšlí. A k tomu navíc neochota cokoliv měnit. Toto se později projeví na finanční situaci firmy. Obrat začne stagnovat a postupně klesat, fixní náklady se zvýší a investoři ztratí zájem o to, vám pomáhat. Nakonec se to projeví i na vás, jako na vedoucím. Ochota vést firmu dál vás opustí a uspokojení z vykonávané práce se začne zmenšovat.

Problém s vedením firmy můžete vyřešit s pomocí profesionálních společností, které se právě tímto problémem zabývají. Mezi ně patří například JIP Pro Firmy. Je to uskupení specialistů v oboru, kteří vám přímo ve vaší firmě pomohou překonat situace, jako je krize růstu firmy. To vše se zárukou platby až v případě spokojenosti s výsledkem. Spolupráce začíná osobním setkáním a analýzou firmy. Následuje stanovení postupu řešení problému a jeho naplnění. S JIP navíc nezískáte pouze potřebný upgrade, ale také spolehlivého partnera na dlouhá léta.

Přidat komentář


Nejnovější články z této kategorie

Co dělat, když firma stagnuje

Stagnace nemusí znamenat katastrofu. Prostě si vaše firma dala chvilku pauzu. Ale vám klesají zisky a zaměstnanci jsou demotivovaní. Co s tím?

Číst

Buďte vidět jak offline, tak online

 

 

Abyste získali pozornost potenciálních zákazníků, tak musíte být prostě vidět. A k tomu abyste byli vidět, tak musíte vykonávat kroky, které vám se zviditelněním výrazně pomůžou. Možností je v dnešní době přehršel. Přesto spousta lidí, firem a podnikatelů si pořád neví rady. Těch možností a všemožných forem propagací je totiž tolik, že se v nich zkrátka a jednoduše ztratíte. Nevíte jak a kde začít a nakonec se v tom ztratíte tak, že vlastně skončíte na úplném začátku.

Číst

Co dělat, aby nemuselo dojít k prodeji firmy

Krize ve firmě je nepříjemnou záležitostí a její překonání není zrovna jednoduchou záležitostí. Krize ve firmách často vede k prodeji firmy v horších případech k likvidaci. Na to se zaměřit, pokud chcete, aby vaše firma povstala z popela jako bájný Fénix?

Číst

Centropa magazín
Svět firemních budov