Centropa magazín

Management firem

Buďte vidět jak offline, tak online

 

 

Abyste získali pozornost potenciálních zákazníků, tak musíte být prostě vidět. A k tomu abyste byli vidět, tak musíte vykonávat kroky, které vám se zviditelněním výrazně pomůžou. Možností je v dnešní době přehršel. Přesto spousta lidí, firem a podnikatelů si pořád neví rady. Těch možností a všemožných forem propagací je totiž tolik, že se v nich zkrátka a jednoduše ztratíte. Nevíte jak a kde začít a nakonec se v tom ztratíte tak, že vlastně skončíte na úplném začátku.

Stará dobrá offline reklama

Možná si někteří z vás říkají, že offline propagace už nemá cenu a že je nejlepší veškerou snahu směřovat do internetového světě. Opak je ale pravdou. Pro zviditelnění vašeho businessu nestačí dělat pouze půlku práce. Propagace v offline světě může být totiž minimálně stejně účinná. Propagace vaší firmy nelze úplně tak oddělit, protože všechny aktivity jsou spolu navzájem provázané. A to je o důvod navíc, proč je nejlepší oba směry zkombinovat. Dostavené výsledky tak můžou být mnohem větší. Pojďme si tedy ukázat, co můžete pro zviditelnění své značky udělat v rámci offline světa.

 

  • Využijte tištěné reklamy v deníku. Díky ní můžete totiž oslovit úplně každého čtenáře. Ne jenom, na které je reklama cílena, tak jako v případě online reklamy.

 

  • Můžete použít letáčky, která budete rozdávat na ulici, vylepíte je na konkrétní místa nebo budou dostupné v obchodním centru.

 

  • Uspořádejte nebo se pusťte do něčeho netradičního. Využijte momentu překvapení a snažte se lidi kolem šokovat. Zaujměte je zkrátka něčím co ještě nikdo neudělal. Přitáhnete tak pozornost neotřelým nápadem a v té záplavě reklam vyniknete.

 

  • Největší reklamou jste však vy sami a pracovníci firmy. Osobní kontakt byl a vždy bude nejúčinnější formou propagace. Proto vystupujte veřejně, potkávejte se s lidmi, diskutujte atd.

 

Kdo není na internetu jakoby nebyl

Největší výhodou online marketingu je rychlost, efektivita a měřitelnost. Dost často bývá také levnější variantou. Pomocí online marketingu můžete přesně zacílit na svou cílovou skupinu a díky tomu tak zvýšit šanci na úspěch a snížit náklady na reklamu zároveň. Navíc nejste díky internetu omezeni ani lokalitou. Takže můžete klidně obchodovat i se zákazníky z opačné strany světa. Takže teď se pojďme zase podívat, jaké formy propagace můžete využít v online světě.



  • Web

Základním stavebním kamenem jsou webové stránky. Říká se, kdo nemá v dnešní době webové stránky, jakoby neexistoval. Protože je ale webových stránek a nabídek v každém odvětví tolik, tak musíte mezi ostatními vyniknout a ukázat jim proč nakoupit nebo využít služeb právě u vás. Dnes už tedy nestačí mít pouze nějaký web, ale kvalitní web!

 

  • SEO = optimalizace pro vyhledávače)

Mít však kvalitní a hezké webové stránky dnes už nestačí. Musíte mít správně nastavené SEO. To znamená, že vaše stránky ladíte a pracujete s nimi tak, aby byly konkurence schopnější. Díky správné práci na SEO docílíte daleko většího úspěchu ve vyhledávačích, které váš web budou mít jednoduše rádi.

 

  • PPC = plať za klik

Aby byl vás web úspěšný, tak je potřeba ho propojit s dalším kanálem. A tím jsou PPC reklama. Ta je jedním z nejsilnějších nástrojů online marketingu. A to převážně proto, že platíte až za každého člověka, který klikne na vaši reklamu a dostane se tak na váš web. Nejčajstěji se můžeme setkat s PPC reklamou ve vyhledávačích úplně nahoře a nebo na Facebooku a Instagramu.

 

V dnešním článku jsme si rozebrali základní možnosti marketingu. Ve skutečnosti je těch možností a forem daleko více. Nejdůležitější je však dívat se na to globálně a všechny pro vás nejvýhodnější kanály propojit dohromady. Když budete prodávat online kurz vaření, tak budete pravděpodobně využívat hlavně online marketingu. Naopak, v případě kadeřnictví je asi daleko efektivnější se věnovat tomu, abyste byli vidět offline.

Velkou roli při analýze a vytvoření vhodné strategie  pro marketingové aktivity hraje vaše cílová skupina. Je důležité si přesně definovat svého zákazníka, který od vás nejčastěji nakupuje. Díky tomu tak dokážete daleko lépe nastavit a naplánovat veškeré procesy, formu a způsob komunikace a celou marketingovou strategii.

 

Pokud si s tím nevíte rady a chcete pomoct s vytvořením webu se vším všudy nebo celé marketingové strategie včetně grafických návrhů, tak se obraťte na profesionály z online marketingové agentury Weboo.

Nejnovější články z této kategorie

„Prodám nás“ – Co vědět před prodejem firmy

Prodej firmy je složitá záležitost a každý manažer nebo majitel se snaží firmu vést tak, aby k této záležitosti nemuselo dojít. Bohužel ani to největší úsilí někdy nestačí a na prodej dojde. Proto je dobré, aby každý ve vedoucí pozici věděl, co takový prodej obnáší.

Prodej firem

Číst

Co dělat, když firma stagnuje

Stagnace nemusí znamenat katastrofu. Prostě si vaše firma dala chvilku pauzu. Ale vám klesají zisky a zaměstnanci jsou demotivovaní. Co s tím?

Číst

Buďte vidět jak offline, tak online

 

 

Abyste získali pozornost potenciálních zákazníků, tak musíte být prostě vidět. A k tomu abyste byli vidět, tak musíte vykonávat kroky, které vám se zviditelněním výrazně pomůžou. Možností je v dnešní době přehršel. Přesto spousta lidí, firem a podnikatelů si pořád neví rady. Těch možností a všemožných forem propagací je totiž tolik, že se v nich zkrátka a jednoduše ztratíte. Nevíte jak a kde začít a nakonec se v tom ztratíte tak, že vlastně skončíte na úplném začátku.

Číst

Centropa magazín
Svět firemních budov