• Jan Staněk

Buďte vidět jak offline, tak online

 

Abyste získali pozornost potenciálních zákazníků, tak musíte být prostě vidět. A k tomu abyste byli vidět, tak musíte vykonávat kroky, které vám se zviditelněním výrazně pomůžou. Možností je v dnešní době přehršel. Přesto spousta lidí, firem a podnikatelů si pořád neví rady. Těch možností a všemožných forem propagací je totiž tolik, že se v nich zkrátka a jednoduše ztratíte. Nevíte jak a kde začít a nakonec se v tom ztratíte tak, že vlastně skončíte na úplném začátku.

Stará dobrá offline reklama

Možná si někteří z vás říkají, že offline propagace už nemá cenu a že je nejlepší veškerou snahu směřovat do internetového světě. Opak je ale pravdou. Pro zviditelnění vašeho businessu nestačí dělat pouze půlku práce. Propagace v offline světě může být totiž minimálně stejně účinná. Propagace vaší firmy nelze úplně tak oddělit, protože všechny aktivity jsou spolu navzájem provázané. A to je o důvod navíc, proč je nejlepší oba směry zkombinovat. Dostavené výsledky tak můžou být mnohem větší. Pojďme si tedy ukázat, co můžete pro zviditelnění své značky udělat v rámci offline světa.

  • Využijte tištěné reklamy v deníku. Díky ní můžete totiž oslovit úplně každého čtenáře. Ne jenom, na které je reklama cílena, tak jako v případě online reklamy.
  • Můžete použít letáčky, která budete rozdávat na ulici, vylepíte je na konkrétní místa nebo budou dostupné v obchodním centru.
  • Uspořádejte nebo se pusťte do něčeho netradičního. Využijte momentu překvapení a snažte se lidi kolem šokovat. Zaujměte je zkrátka něčím co ještě nikdo neudělal. Přitáhnete tak pozornost neotřelým nápadem a v té záplavě reklam vyniknete.
  • Největší reklamou jste však vy sami a pracovníci firmy. Osobní kontakt byl a vždy bude nejúčinnější formou propagace. Proto vystupujte veřejně, potkávejte se s lidmi, diskutujte atd.

Kdo není na internetu jakoby nebyl

Největší výhodou online marketingu je rychlost, efektivita a měřitelnost. Dost často bývá také levnější variantou. Pomocí online marketingu můžete přesně zacílit na svou cílovou skupinu a díky tomu tak zvýšit šanci na úspěch a snížit náklady na reklamu zároveň. Navíc nejste díky internetu omezeni ani lokalitou. Takže můžete klidně obchodovat i se zákazníky z opačné strany světa. Takže teď se pojďme zase podívat, jaké formy propagace můžete využít v online světě.

  • Web - Základním stavebním kamenem jsou webové stránky. Říká se, kdo nemá v dnešní době webové stránky, jakoby neexistoval. Protože je ale webových stránek a nabídek v každém odvětví tolik, tak musíte mezi ostatními vyniknout a ukázat jim proč nakoupit nebo využít služeb právě u vás. Dnes už tedy nestačí mít pouze nějaký web, ale kvalitní web. 
  • SEO = optimalizace pro vyhledávače) - Mít však kvalitní a hezké webové stránky dnes už nestačí. Musíte mít správně nastavené SEO. To znamená, že vaše stránky ladíte a pracujete s nimi tak, aby byly konkurence schopnější. Díky správné práci na SEO docílíte daleko většího úspěchu ve vyhledávačích, které váš web budou mít jednoduše rádi.
  • PPC = plať za klik - Aby byl vás web úspěšný, tak je potřeba ho propojit s dalším kanálem. A tím jsou PPC reklama. Ta je jedním z nejsilnějších nástrojů online marketingu. A to převážně proto, že platíte až za každého člověka, který klikne na vaši reklamu a dostane se tak na váš web. Nejčajstěji se můžeme setkat s PPC reklamou ve vyhledávačích úplně nahoře a nebo na Facebooku a Instagramu.

V dnešním článku jsme si rozebrali základní možnosti marketingu. Ve skutečnosti je těch možností a forem daleko více. Nejdůležitější je však dívat se na to globálně a všechny pro vás nejvýhodnější kanály propojit dohromady. Když budete prodávat online kurz vaření, tak budete pravděpodobně využívat hlavně online marketingu. Naopak, v případě kadeřnictví je asi daleko efektivnější se věnovat tomu, abyste byli vidět offline.

Velkou roli při analýze a vytvoření vhodné strategie  pro marketingové aktivity hraje vaše cílová skupina. Je důležité si přesně definovat svého zákazníka, který od vás nejčastěji nakupuje. Díky tomu tak dokážete daleko lépe nastavit a naplánovat veškeré procesy, formu a způsob komunikace a celou marketingovou strategii.

Pokud si s tím nevíte rady a chcete pomoct s vytvořením webu se vším všudy nebo celé marketingové strategie včetně grafických návrhů, tak se obraťte na profesionály z online marketingové agentury Weboo.

Nejnovější články

  • Uklouznutí a pády z výšky patří k častým úrazům

    Riziko pádu trápí téměř všechny typy podlah až na jedny! Těmi výjimečnými jsou protiskluzové podlahy, které lze aplikovat i pro obytné prostory, tak i průmysl. V tomto článku e budeme bavit o protiskluzových vlastnostech, kterých je možno docílit speciálním vsypem nebo speciálními protiskluzovými páskami.

    protiskluzové pásky

    Číst dál...

  • Spotřebitelský a investiční úvěr pro podnikatele

    podnikatelský úvěr

    Pryč jsou doby, kdy banky nechtěli půjčovat své peníze některým subjektům. Na mysli mám například střední drobné podnikatele. Chcete-li jít do banky pro podnikatelský úvěr, zde vám poradíme, jak uspět.

    Číst dál...

  • Stavebniny Uherský Brod

    levné stavebniny Hakor

    Stavíte-li nebo jen rekonstruujete dům sami víte, že to stojí velkou hromadu jak úsilí, tak i financí. Proto není divu, že mnoho lidí se snaží najít ty nejlevnější dodavatele, aby ušetřili každou korunu za stavební materiál. My vám poradíme, jak vybrat stavebniny a ušetřit!

    Číst dál...

  • Jaký punc má bílé zlato? Budete překvapeni

    zlatý přívěšek se smaragdem

    Zlaté šperky jsou považovány za luxusní zboží, a jako takové musí být náležitě označeno různými značkami. Jenže jednomu aby z těch všech punců, karátů a dalších odborných pojmů vybouchla hlava. Proto vám řekneme, jak se ve všem správně zorientovat a na konci článku už z vás bude skoro profesionální zlatník.

    Číst dál...

  • Vánoční trendy a dekorace 2018

    Vánoční látky výprodej

    Vánoce jsou tady, Vánoce... však dál to určitě znáte, narážím reklamou na oblíben nápoj. Při pohledu do kalendáře zjistíme, že právě běží druhá polovina listopadu a Vánoce se kvapem blíží. CO to pro nás znamená? Že bychom se měli pomalu porozhlédnout po dárcích, případně vymyslet, čím koho obdarujeme. Pro většinu lidí jsou tyto svátky nejoblíbenější v roce a proč ne, když můžeme být ve společnosti těch, které máme rádi. V tomto článku si poradíme, jak vyzrát na vánoční dekorace.

    Číst dál...

Centropa magazín
Chcete u nás zveřejnit článek? Kontaktujte nás e-mailem Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..