Centropa magazín

Management firem

Co dělat, aby nemuselo dojít k prodeji firmy

Krize ve firmě je nepříjemnou záležitostí a její překonání není zrovna jednoduchou záležitostí. Krize ve firmách často vede k prodeji firmy v horších případech k likvidaci. Na to se zaměřit, pokud chcete, aby vaše firma povstala z popela jako bájný Fénix?

Máme co nabídnout?

Jako první je potřeba zamyslet se nad vaším produktem/službou. Je po nich na trhu poptávka? Jste v dané oblasti jednička? Máte unikátní know-how? Zkrátka, máte ještě svým zákazníkům co nabídnout? V období firemní krize se vyplatí věnovat se tomu, čemu nejlíp rozumíte namísto pouštění se do nových riskantních projektů.

A co firemní kultura?

Kultura ve firmě, cože? Ano slyšíte správně, zjistěte jaká ve vaší firmě atmosféra, jaké jsou vztahy mezi zaměstnanci, sdílí vaši zaměstnanci stejné hodnoty nebo si každý kope na vlastním písečku? Přístup zaměstnanců a manažerů je alfou a omegou, bez jejich důvěry z krize jen těžko vyváznete.

Problémy? Ty nemáme

Firma se v krizi může ocitnout z mnoha důvodů a je bláhové si myslet, že za to mohou pouze vnější vlivy. Hledejte problémy uvnitř firmy, nevyhýbejte se nepříjemným otázkám, dejte si práci s analýzou vnitřního prostřední vašeho podniku. Vytáhněte své kostlivce ze skříně a postavte se jim čelem.

Správní lidé na správném místě

Zamyslete se nad vašimi klíčovými zaměstnanci, jedná se o kompetentní jedince se zkušenostmi?  V Česku je bohužel nemilou praktikou obsazování klíčových pozic přes protekci. Neschopní jedinci využívající svého postu dokáží způsobit odliv talentů z firmy. Pokud vaše firma potýká z vysokou fluktuací, nebylo by od věci prozkoumat co za tím vězí a provést nezbytná opatření.

Není ostuda oslovit odborníky

Není od věci si na vzkříšení firmy najmout odborníky. Nabídnou vám objektivní pohled na současný stav a pomohou vám najít řešení vaší situace. Krizový manažer vám ukáže novou cestu a pomůže se zavedením změn v organizaci.

Přidat komentář


Nejnovější články z této kategorie

Co dělat, když firma stagnuje

Stagnace nemusí znamenat katastrofu. Prostě si vaše firma dala chvilku pauzu. Ale vám klesají zisky a zaměstnanci jsou demotivovaní. Co s tím?

Číst

Buďte vidět jak offline, tak online

 

 

Abyste získali pozornost potenciálních zákazníků, tak musíte být prostě vidět. A k tomu abyste byli vidět, tak musíte vykonávat kroky, které vám se zviditelněním výrazně pomůžou. Možností je v dnešní době přehršel. Přesto spousta lidí, firem a podnikatelů si pořád neví rady. Těch možností a všemožných forem propagací je totiž tolik, že se v nich zkrátka a jednoduše ztratíte. Nevíte jak a kde začít a nakonec se v tom ztratíte tak, že vlastně skončíte na úplném začátku.

Číst

Co dělat, aby nemuselo dojít k prodeji firmy

Krize ve firmě je nepříjemnou záležitostí a její překonání není zrovna jednoduchou záležitostí. Krize ve firmách často vede k prodeji firmy v horších případech k likvidaci. Na to se zaměřit, pokud chcete, aby vaše firma povstala z popela jako bájný Fénix?

Číst

Centropa magazín
Svět firemních budov